Life Fitness introduceert op 22 en 23 november nieuwe innovaties tijdens Fitfair. “We zijn vooruitstrevend. Fitfair is de ideale gelegenheid om professionals te helpen hun business een impuls te geven en zich klaar te maken voor de toekomst”, zegt marketingmanager Harry Damen. Met hun Family of Brands biedt Life Fitness een arsenaal aan oplossingen. “Daarmee sluiten we aan op hulpvragen van fitnessondernemers en instructeurs.”

De Family of Brands bestaat uit merken zoals Life Fitness, Hammer Strength, Cybex en Indoor Cycling Group (ICG). “Door de combinatie van producten binnen verschillende merkgroepen kunnen we customized oplossingen bieden. Dat doen we op basis van iemands businessmodel, propositie en de doelgroep”, legt Harry uit. Dat sluit allemaal naadloos aan op de boodschap die de marktleider met de vernieuwde merkidentiteit wil uitdragen tijdens de beurs. “De ‘LIFE’ in Life Fitness is heel belangrijk, het inspireren van een gezondere levensstijl.”

Inspelen op trends
Die inspiratie willen zij stimuleren door in te spelen op de trends in de industrie. Een van de belangrijkste trends is connectiviteit en wearables. De highlight op dit gebied is een upgrade van de cardioapparatuur van Life Fitness. “Gebruikers kunnen vanaf nu op de console virtuele classes volgen. Denk bijvoorbeeld aan een HIIT-training.” Op die manier wil de marktleider ondernemers helpen om leden betrokken te houden en te helpen bij het bereiken van hun doelstellingen.
Zo’n virtuele les werkt heel eenvoudig. Wie op een cardioapparaat stapt, kan een trainer en een bepaald programma selecteren. “Op die manier kan je als clubeigenaar coaching bieden wanneer je geen of weinig instructeurs tot je beschikking hebt. De virtuele classes geven je echt het gevoel dat je onderdeel uitmaakt van een les.” De verschillende classes zijn on-demand, gevarieerd en daarmee geschikt voor verschillende doelgroepen. Daarnaast is ook de gebruikerservaring van de consoles aangepast. “Die heeft een update gekregen met een compleet nieuwe look en feel. Absoluut de moeite waard om te komen aanschouwen tijdens Fitfair!”

Small Group Training
Andere trends waar Life Fitness op inspeelt, zijn de Small Group en High Intensity Intervaltrainingen. “Dat doen we onder andere door onze nieuwe SYNRGY180 te introduceren. Dit functionele trainingsstation kan aan de buitenkant van een ruimte geplaatst worden. Op die manier werkt het ruimtebesparend en kan je met meerdere personen trainen. De SYNRGY biedt bovendien extra opslagruimte.” Tijdens Fitfair showt Life Fitness verschillende modules die je kunt implementeren in je trainingsruimte.
Naast deze productinnovaties wil Life Fitness uitdragen dat zij de juiste toolkit hebben om Personal Training toe te passen in clubs. “Dat is een belangrijke trend in de industrie waar een interessant verdienmodel aan vast zit en met ons unieke merk Hammer Strength bieden we diverse oplossingen.” Met de producten van Hammer Strength speelt Life Fitness in op de toenemende vraag naar krachtapparatuur en accessoires. Fitfair is ook hét moment waarop Life Fitness nieuwe accessoires voor krachttraining introduceert.

‘GEBRUIKERS KUNNEN VANAF NU OP DE CONSOLE VIRTUELE CLASSES VOLGEN. DENK BIJVOORBEELD AAN EEN HIIT-TRAINING’

Problemen oplossen
Bij het ontwikkelen van nieuwe producten staat de ondernemer centraal voor Life Fitness. “En daarom richten we ons op oplossingen die leden gemotiveerd houden, dus bijdragen aan retentie, en progressie.” Een mooi voorbeeld daarvan is de apparatuur van Indoor Cycling Group (ICG) met het inmiddels welbekende Coach-by-Color systeem. Daarbij behorende oplossingen zoals Myride VX en ICG Connect zorgen ervoor dat een grotere doelgroep wordt aangesproken. “En we weten allemaal dat leden die deelnemen aan groepslessen langer lid blijven.”
Kort gezegd wil Life Fitness als marktleider en pionier alle pijlen richten op innovatie in de branche. “Zowel op het gebied van educatie als op het gebied van fitnessapparatuur.” De producten die zij presenteren tijdens Fitfair zijn slechts een kleine sneakpeak op dit gebied. “Achter de schermen zijn we met ontzettend veel productontwikkelingen bezig richting volgend jaar. We blijven vooruitstrevend en spelen in op de trends om nog beter aan de behoefte van fitnessondernemers te kunnen voldoen. Hun succes is ons succes.”

Educatie
Fitfair is volgens Harry meteen een mooie gelegenheid om in te spelen op educatie. “Educatie en ontwikkeling van instructeurs is voor veel fitnessondernemers een struikelblok. Het opleiden van trainers is heel belangrijk in je club, want deze mensen zijn waardevol voor je leden.” Met de Life Fitness Academy wil het bedrijf ondernemers ondersteunen bij het proces om trainers naar een hoger niveau te tillen.

‘KORT GEZEGD WIL LIFE FITNESS ALS MARKTLEIDER EN PIONIER ALLE PIJLEN RICHTEN OP INNOVATIE IN DE BRANCHE’

Daarnaast worden er verschillende events door het jaar heen georganiseerd om mensen beter op te leiden. Life Fitness Academy Master Trainer Jurgen de Lang is tijdens Fitfair aanwezig om verschillende workshops en lezingen te geven. “Op die manier willen wij zowel ondernemers als instructeurs inspireren en motiveren.”

Kijk voor meer informatie op lifefitness.nl of neem contact op via marketing.benelux@lifefitness.com 0180 64 66 66.