Het is al lange tijd duidelijk dat de sluiting van de sport- en fitnessclubs door de coronapandemie een grote negatieve impact heeft op de fysieke en mentale fitheid, vitaliteit en gezondheid van Nederlanders. Mensen zijn in de coronatijd gemiddeld 5.6 kilo zwaarder geworden, hun conditie en kracht is afgenomen en de sociale contacten zijn sterk beperkt. Niet voor niets roepen steeds meer organisaties en medici het demissionair kabinet op om te investeren in een gezonde leefstijl van mensen. Nederland moet weer fit worden. Daar ligt een grote kans én maatschappelijke opdracht voor onze branche. Want wij zijn per slot van rekening de sector van de gezonde leefstijl.

Om te laten zien dat we ook écht staan voor een fitter, vitaler en gezonder land, wil NL Actief per 11 mei – de beoogde datum van de heropening van de fitnessclubs – de campagne Nederland wordt weer fit! starten.

Wat houdt de campagne in?
Gedurende 10 weken gaan fitnessclubs en personal coaches met leden aan de slag om hun conditie en kracht te verbeteren, coronakilo’s weg te werken en meer ‘geluk’ te ervaren. Iedere week staat één van deze vier doelen centraal. In de eerste week bepalen de deelnemers hun eigen doelen op het gebied van conditie, kracht, gewichtsverlies en geluk. In de vijfde week vindt een tussenmeting plaats, in de tiende (laatste) week de eindmeting. Op deze wijze maken we inzichtelijk hoe we als branche een bijdrage leveren aan de gezondheidswinst van Nederland.

Er zal een uitgewerkt programma voor 10 weken beschikbaar zijn, gekoppeld aan de vier doelen en de drie meetmomenten. U kunt daar gebruik van maken, maar desgewenst ook uw eigen invulling daaraan geven. Verder wordt u gefaciliteerd met een online promotiekit met een scala aan communicatiemiddelen die u online en offline kunt inzetten. De communicatiemiddelen zijn zo gemaakt dat u uw eigen logo en tekst kunt toevoegen, zodat het ook uw eigen campagne wordt.

Met de campagne Nederland wordt weer fit! wil NL Actief een aantal doelen bereiken:

  • Laten zien dat we als branche écht de sector zijn van de gezonde leefstijl en een fitter Nederland
  • Daadwerkelijk gezondheidswinst boeken op het gebied van conditie, kracht, gewichtsverlies (weg met de coronakilo’s) en geluk
  • Consumenten inspireren om (weer) lid te worden van een club
  • Consumenten informatie en kennis aanreiken om een gezondere leefstijl vol te houden

NL Actief biedt u deze campagne aan om als branche te laten zien dat we serieus werk maken van een fitter Nederland. Hoe meer clubs en personal coaches deelnemen, des te groter zal de (maatschappelijke) impact van de campagne zijn. We vragen u dan ook om uiterlijk vrijdag 23 april 12.00 uur via deze link aan te geven of u wilt deelnemen aan de campagne Nederland wordt weer fit! De clubs en personal coaches die meedoen, ontvangen volgende week meer informatie.

De campagne is gratis en exclusief voor leden van NL Actief en voor de clubs die zich hebben ingeschreven in het zogeheten Veilig Open Register.

BRON: Bodylife